Top

Menu Zaloguj się (dla użytkowników forum)




strona 1 z 2 >>

Oto recenzje filmów wyprodukowanych w roku 2016

10 CLOVERFIELD LANE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 7
31 (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 7
47 METERS DOWN (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 9
A CURE FOR WELLNESS (2016)
Maciej Jędrejko
ocena 5
ATTACK OF THE LEDERHOSEN ZOMBIES (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 6
AUTOPSY OF JANE DOE, THE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 7
BEDEVILED (2016)
Mateusz Morawiec
ocena 4
BEFORE I WAKE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 5
BELKO EXPERIMENT, THE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 7
BLAIR WITCH (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 5
BODOM (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 7
BOY, THE (2016)
Damian Romaniak
ocena 6
BOYS IN THE TREES (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 8
CABIN FEVER (2016) (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 5
CHANNEL ZERO: CANDLE COVE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 7
CONJURING 2, THE (2016)
Damian Romaniak
ocena 8
CROOKED MAN, THE (2016)
Maciej Jędrejko
ocena 1
CURSE OF SLEEPING BEAUTY, THE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 5
DARKNESS, THE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 3
DON’T BREATHE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 9
DON'T HANG UP (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 5
DON'T KNOCK TWICE (2016)
Mateusz Morawiec
ocena 4
EXORCIST, THE (season 1) (2016)
Maciej Jędrejko
ocena 7
FENDER BENDER (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 6
FOREST, THE (2016) (2016)
Damian Romaniak
ocena 6
FRIEND REQUEST (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 6
FROM A HOUSE ON WILLOW STREET (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 5
GLASS COFFIN, THE a.k.a El ataúd de cristal (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 6
HOUNDS OF LOVE (2016)
Ireneusz Gajek
ocena 8
HUSH (2016) (2016)
Justyna Metzger
ocena 6

strona 1 z 2 >>

Horror Online poleca

FALL OF THE HOUSE OF USHER, THE a.k.a.La Chute de la maison (1928)

Kino francuskie lat 20. ubiegłego wieku dalekie było od twórczej stagnacji. Przeżywało artystyczny ferment, który nigdy później w dziejach kina nie miał takiej mocy i intensywności. Historycy filmu określili tę nagłą eksplozję twórczej inwencji francuskich filmowców jako „awangarda francuska”. W skład tego szczególnego w kinach nurtu nowatorskich, często o charakterze eksperymentalnym poczynań artystycznych wchodził impresjonizm (zwany też Pierwszą Awangardą), a także film czysty oraz surrealizm (zwany Drugą Awangardą). To, co łączyło przedstawicieli różnych kierunków francuskiej awangardy, to zainteresowanie formą, związki z sztukami plastycznymi oraz posługiwanie się zagęszczonymi środkami wyrazu znanymi ówczesnemu kinu. Elementy te odnajdziemy również w filmowym impresjonizmie, który tworzyła nieformalna grupa artystów na czele z Louisem Delluciem, Ablem Gance, Geramine Dulac, Marcelem L'Herbier`Em oraz Jean`m Epsteinem. Zainspirowani malarstwem impresjonistycznym filmowcy starali się z pomocą możliwości filmu (ruch, montaż, zdjęcia nakładane) przedstawiać stany psychiczne, wspomnienia, marzenia czy też sny. Najdoskonalszym obrazem francuskich impresjonistów prezentujący na ekranie poetykę sennego koszmaru jest film Jean Epsteina, „Upadek z domu Usherów” z 1928 r. Dzieło Epsteina zamknęło rozdział francuskiej awangardy, choć ze stylistyki impresjonizmu filmowcy nigdy nie zrezygnowali. Możemy odnależć ją m.in w twórczości Jeana Renoir`a, Akiry Kuroswy, czy Petera Weira.

więcej...

Horror Online 2003-2015 wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie fragmentów lub całości opracowań, wykorzystywanie ich w publikacjach bez zgody twórców strony ZABRONIONE!!!

- - - -